Sunday, June 24, 2012

Tutorial Menipu Saiz Badan Dengan Photoshop

Salam....
Tutorial kali nie aku nak tunjukkan cara-cara penipuan yang selalu dibuat kat gambar-gambar dengan menggunakan adobe photoshop.Biasa laa kan,bila dah badan xelok kna laaa edit bagi elok kan?....huhuhuhu.Sebelum tu kepada korang yang baru nak berjinak dalam photoshop mungkin entri kat sini membantu korang blaja skit2.


Berbalik kepada tajuk kita ari nie.....Ari nie aku nak tunjukkan bagaimana nak jadikan seperti gambar kat bawah nie.Jom kita tengok tutorial.

Seperti biasa korang kena laa cari gambar yang sesuai utk korang ubah.Kemudian korang bukak dalam photoshop.
 Contoh seperti yang aku bukak nie
 Kemudian korang tekan butang seperti anak panah kat gambar di atas.Pastu korang select laa kat mana korang nak ubah.Macam kat gambar kat atas nie aku select jer guna yang empat segi punya sebab latarbelakang nya putih.So xakan mempengaruhi laa kan.
 Selepas korang dah select apa yang patut korang tekan Edit, pastu tekan Tranform pastu Warp.
 Lepas korang dah tekan tadi tu akan timbul empat segi seperti kat atas nie.
 Kemudian korang ubah laa seperti yang korang nak samaada nak besarkan atau kecilkan.Dan lepas tu korang boleh jugak ubah bahagian lain jugak.
Korang boleh ubah seperti yang aku buat nie...hehehehe

Oklaaa....dah selesai tutorial untuk kali nie....Kalau ada masalah jangan malu-malu bertanya eh.


2 Comments
Comments

2 comments:

  1. hahah kelakar plak tgok XD ok2 thanx.. =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu.....ada plak kelakar.cuba ehh....bg kurangkan lemak tu...hahahaha

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...