Thursday, June 14, 2012

Orkid Monyet yang Luar Biasa

 Orkid Monyet atau nama saintifiknya Dracula simia ini boleh dijumpai di Ecuador.Ia dinamakan pada tahun 1978 oleh Luer Botani. Orkid yang menyerupai muka monyet nie boleh berbunga bila-bila masa jer sebab orkid nie jenis yang berbunga tidak bermusim dan bau dia plak menyerupai bau buah oren. Seperti orkid lain jugak, orkid jenis nie memerlukan penjagaan yang rapi.Jom layan gambar plak.


4 Comments
Comments

4 comments:

  1. cantik... nampak macam monyet... tapi bau macam oren pulak... kalau ada kat Malaysia kan best...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tue laaa...kalau ada pun mesti mahai py.

      Delete
  2. laa ingt monyet kecik td.. hhhe. kn best kalau ade org hadiah bunga ni.. hha

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak ke adiah bunga nie...meh saya bagi.nak brapa keping?.......gambar je laa...hahaha

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...