Tuesday, June 12, 2012

Grafiti Seram di Bandar Sepi

Bandar sepi yang aku maksudkan disini ialah bandar Prypiat,Ukraine yang ditinggalkan sepi.Korang pernah dengar tak tentang bandar nie?Oklah sebelum citer pasal ilustrasi nie,baik aku terangkan skit yer pasal bandar nie.Kenapa bandar di sepi dan ditinggalkan? Bandar nie dikosongkan pada April, tahun 1986 gara-gara insiden kemalangan yang berlaku di pusat janaan nuklear Chernobyl. Bandar nie dikosongkan dalam masa satu hari sahaja akibat dari pencemaran kesan radioaktif .Sehingga hari nie,bandar nie masih tidak berpenghuni.

Berbalik pada Grafiti di bandar sepi nie,selain pelancong yang ingin melawat bandar kosong nie terdapat gak  artis-artis jalanan yang berkeliaran dibandar nie bagi mencurahkan idea seni mereka pada dinding-dinding bangunan yang seolah-olah menggambarkan kesepian bandar yang ditinggalkan nie.Nampak seperti amat menyeramkan.Jom tengok.

via

6 Comments
Comments

6 comments:

  1. dah la suasana kat sana tu menakutkan... lakaran gambar pulak... menakutkan juga... mmm... gambar tu super impose jer kan... bukan betul2 ada kat dinding bangunan tu... betul tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie betul2 ada kt bangunan tu laa.....serius.

      Delete
  2. rajin bebenor orang wat graffiti....

    ReplyDelete
    Replies
    1. diorang xder keja dah laa tu...tu yang p wat grafiti yg menakutkan tu

      Delete
  3. seramnya,... huhuhuhu... ada juga yg lukis2 gambar yg menyeramkan disitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm...tu laa.dah laa ditinggalkan dari 1986,xdak penghuni.....ni p lukis plak bnda mcm tu

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...