Tuesday, July 10, 2012

Super Nenek ( 48 Gambar )

Super Nenek atau Super Mamika dicipta oleh seorang jurugambar Perancis yang bernama Sacha Goldberger apabila melihat nenek tua yang kesepian dan tertekan iaitu Frederika yang berasal dari Hungary. Atas niat ingin memberi sokongan kepada Frederika,beliau mencadangkan untuk menghasilkan album dengan memberi pakaian dan gaya yang pelik untuk dipakai oleh nenek. Pada mulanya nenek enggan bersetuju dengan idea beliau tapi apabila melihat hasil yang dilakukan, nenek tidak berhenti tersenyum.

Nenek dilahirkan di Budapest pada 20 tahun sebelum perang dunia kedua.Beliau pernah menyelamatkan 10 orang ketika perang terjadi. Sebagai salah seorang yang terselamat dari mangsa perang, nenek dipaksa untuk meninggalkan tanah airnya sendiri secara haram dengan berhijrah dari Hungary ke Perancis.

Fotografi yang dihasilkan oleh Sacha Golberger nie sebenarnya hasil kerjasama rakan-rakannya yang juga kreatif dan dengan kerjasama dari nenek yang seronok dengan hasil yang membanggakan nie..Jom kita tengok 48 gambar Super Mamika nie..

via

0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...